איגוד מתווכים

איך להתמודד עם קונים ראשונים?


תיווך לומדים באיגוד המתווכים
תיווך לומדים באיגוד המתווכים
מכירות ורכישות של נכסים הם לא עניין של אופנה. לא משנה באיזו שנה מדובר, בסוג השוק או בתעריפיו – אנשים תמיד יקנו או ימכרו דירות ובתים.
רוכשים, שזוהי הקנייה הראשונה שלהם מהווים חלק נכבד מסך הרוכשים בשוק. לעיתים קרובות רוכשים אלו, לא יודעים מאיפה להתחיל ולמה לצפות בתהליך הקנייה.

למתווך יש השפעה רבה על קונים מהסוג הזה. ישנה חשיבות רבה לדרך ההתייחסות לקונים ראשוניים, אם מתווך פונה אליהם בגישה לא נכונה, הוא עלול לאבד אותם עוד לפני שהתהליך התחיל.

לפניכם כמה טיפים להתנהלות נכונה עם קונים שזוהי הפעם הראשונה עבורם:

שתפו בידע בשלב מוקדם
למרות שישנן דרכים רבות דרכן לקוח פוטנציאלי יכול להתוודע לנכס, יש עדיין מידע רב על הנכס שהוא אינו חשוף בפניו, מידע שעל המתווך להשלים.
עם זאת, אין דבר שיכול להרוס את החיבור בינך לבין הלקוח, במיוחד לקוח שזוהי קנייתו הראשונה, כמו מתווך שלוחץ מידי או כזה ששומר לעצמו את המידע.
הלקוח הפוטנציאלי יעריך עד מאד שיתוף בידע, וסביר שהוא יחזור אליך גם בפעמים הבאות.

הזמינו לפגישה
קונים שזוהי הפעם הראשונה שלהם, לא יודעים מה שהם לא יודעים. הציעו להם לשבת ולדבר על הציפיות שלהם מהתהליך ומהתוצאה, ממה הם צריכים להיזהר ולמה הם צריכים לשים לב. העניקו להם את האפשרות לשאול שאלות, ובכך תזכו לזמן איכות איתם שהוא שווה ערך לכסף. הזמינו אותם לפגישה בת שעה, במשרדכם או בכל מקום נוח ולא רועש מידי. הסבירו להם שזוהי הזדמנות עבורם לקבל "מידע חינם" ושאתם מקווים שאם יחליטו לרכוש בית, הם ישקלו לעבוד איתכם כבחירה ראשונה.

גלו שקיפות בנוגע למחיר ולמידת האחריות
אף מתווך/ת לא נהנה לנהל את השיחה הלעיתים לא נעימה, בנוגע לחוזה ולתמחור מול הלקוח. אבל עליכם לקחת בחשבון שפעמים רבות, קונים פשוט לא יודעים על העמלה שגובה מתווך/ת והם יעריכו מאד שתיידעו אותם על כך כבר בתחילת הדרך.
הסבירו להם על עמלות תיווך מהקונה ומהמוכר, מתי זה קורה ומה עמדתכם בנושא. לרבים מהם, זו תהיה פעם ראשונה שהם שומעים מהי עמלת תיווך, או לחילופין שהם לא צד שצריך לשלם אותה.

לסיכום,
אמינות, שקיפות וידע הם מתנות שהלקוח שזוהי קנייתו הראשונה יכול לקבל מכם, ועליכם להעניק אותן כדי לזכות בהם כלקוחות.


מלאו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם