איגוד מתווכים

3 מיתוסים של לקוחות שצריך להפריך



הנחות שגויות יכולות לגרום לבלבול הציבור על איך תהליך הנדל"ן פועל.

תהליך הנדל"ן הופך את כולם למומחים. הקונה, המוכר, חבריהם, עמיתים לעבודה ושכנים כולם יודעים איך פועל הליך הנדל"ן.

אחרי הכל, הפעם האחרונה שהם קנו או מכרו בית היה לפני 10 שנים, ולדעתם, לא הרבה השתנה.

אמונות מוטעות ומידע רע הם שילוב מסוכן.

עם זאת, למרות כל המידע שבידם, לרוב לרוכשי דירות יש יכולת מאד בסיסית בניהול משא ומתן, בגישה נכונה כלפי המוכר, בהבנת השוק וכו'.

מתווך טוב יעביר את המסרים הנכונים וגם 'ילמד' את הלקוח בו זמנית. חשוב להסביר ללקוח את האמת מאחורי הקלעים, כדי שהוא יהפוך להיות שותף. 

לכן חשוב לכל מתווך לדעת, שלקוחות רבים מגיעים אליהם עם תפיסות שגויות לגבי תהליך קניית הנכס ויש לנפץ להם את התפיסות האלו:

1. "מציאת דירה באופן עצמאי תביא לעסקה יותר טובה"

אנשים רבים חושבים שעם פרסום מודעות בלוחות האינטרנט, תפקיד המתווך הופך להיות לא רלוונטי. באמצעות חיפוש ומחקר עצמאי, הם    יוכלו לחסוך לעצמם את האיש שבאמצע. מה שהם לא יודעים, זה שמתווך מגיע עם ידע ויד על הדופק בכל עת והוא מוסיף ערך חשוב לעסקה באמצעות הניסיון שלו בתחום.

2. "קונים לא צריכים לתת ישר את המחיר המבוקש"


זה הרי בלתי אפשרי לאדם מן השורה להבין את האסטרטגיה המלאה של תמחור ומשא ומתן על נכס. 
לעיתים מוכר יתמחר את הנכס שלו בפחות ממחיר השוק, כדי להשיג כמה שיותר קונים בכמה שפחות זמן.
כך לדוגמא, במצב של נכס חדש שהמוכר שלו יבקש את המחיר שהוא השקיע.

3. "הכי טוב לקנות נכס באביב ובסתיו"


לפני שנים רבות, שוק הנדל"ן אכן נקשר למחזורי הלימודים בבתי הספר. אנשים רצו לעבור במהלך הקיץ, על מנת שילדהם יתמקמו לפני פתיחת
השנה. עם זאת, מאז שניתן לצפות בנכסים בלוחות ברשת 24/7, אנשים רציניים מוכרים וקונים בכל עונות השנה.
לכן, קנייה דווקא בחורף או בשיא הקיץ יכולה להביא הזדמנויות רבות, עם תחרות קטנה יותר.

לסיכום, 'ללמד' את הלקוח זוהי אחת העבודות החשובות שלך כמתווך/ת.
ידע וניסיון שמועברים הלאה הם מה שיכולים להפריד בין מתווך טוב למתווך מצוין.